Máme tady další týden a s ním i nový článek o standardech kvality v sociálních službách. Dnes se podíváme na to, jak sepsat smlouvu o poskytování sociálních služeb a také jak individuálně plánovat průběh sociálních služeb.
Pokud by Vás např. zajímalo, jak jednat se zájemcem o sociální službu nebo jak vypadá ochrana práv osob, stačí kliknout zde.
Teď už se ale vrhneme na první téma dnešního článku a tím je – jak správně sepsat smlouvu o poskytování sociálních služeb.
- Každá sociální služba má písemně zpracována vnitřní pravidla pro uzavírání smlouvy o poskytování sociální služby a to i s ohledem na druh poskytované sociální služby a také na okruh osob, kterým je určena; podle těchto pravidel poskytovatel postupuje.
To znamená, že je nutno sepsat smlouvu přesně na míru dané sociální služby.
- Sociální služba musí při uzavírání smlouvy o poskytování sociální služby postupovat tak, aby každý rozuměl obsahu a účelu dané smlouvy.
Služba je tedy povinna vše řádně vysvětlit a popř. zájemci odpovědět na otázky v případě, že něčemu nerozumí.
- Sociální služba sjednává se zájemcem rozsah a průběh poskytování sociální služby s ohledem na osobní cíl klienta, na možnostech ale také na schopnostech a přání klienta.3.
Je velmi důležité vědět, co si klient přeje a komunikovat např. s jeho zákonným zástupcem nebo opatrovníkem. Je důležité s každým klientem jednat individuálně.
Další bod dnešního článku je individuální plán průběhu sociální služby, čímž krásně navážeme na předchozí bod.
a) Sociální služba plánuje společně s klientem průběh poskytování sociální služby a musí brát ohled na osobní cíle a možnosti klienta.
b) Každá sociální služba si svůj individuální plán a pravidla zařídí dle svého druhu sociální služby. Vše musí být písemně sepsáno a sociální služba je povinna se tím řídit.
c) Poskytovatel dané služby společně s klientem průběžně hodnotí, zda jsou nebo nejsou naplňovány jeho osobní cíle v daném zařízení.
d) Pro každého klienta je určen zaměstnanec – neboli klíčový pracovník, který vyhodnocuje a upravuje individuální plán klienta.
e) Klíčový pracovník je povinen sdílet informace o průběhu individuálního plánu svého klienta se svým zaměstnavatelem.