Standardy kvality sociálních služeb část 3.

Máme tady další týden a s ním i nový článek o standardech kvality v sociálních službách. Dnes se podíváme na to, jak sepsat smlouvu o poskytování sociálních služeb a také jak individuálně plánovat průběh sociálních služeb.

Pokud by Vás např. zajímalo, jak jednat se zájemcem o sociální službu nebo jak vypadá ochrana práv osob, stačí kliknout zde.

Teď už se ale vrhneme na první téma dnešního článku a tím je – jak správně sepsat smlouvu o poskytování sociálních služeb.
  • Každá sociální služba písemně zpracována vnitřní pravidla pro uzavírání smlouvy o poskytování sociální služby a to i s ohledem na druh poskytované sociální služby a také na okruh osob, kterým je určena; podle těchto pravidel poskytovatel postupuje.

To znamená, že je nutno sepsat smlouvu přesně na míru dané sociální služby.

  • Sociální služba musí při uzavírání smlouvy o poskytování sociální služby postupovat tak, aby každý rozuměl obsahu a účelu dané smlouvy.

Služba je tedy povinna vše řádně vysvětlit a popř. zájemci odpovědět na otázky v případě, že něčemu nerozumí.

  • Sociální služba sjednává se zájemcem rozsah a průběh poskytování sociální služby s ohledem na osobní cíl klienta, na možnostech ale také na schopnostech a přání klienta.3.

Je velmi důležité vědět, co si klient přeje a komunikovat např. s jeho zákonným zástupcem nebo opatrovníkem. Je důležité s každým klientem jednat individuálně.

Další bod dnešního článku je individuální plán průběhu sociální služby, čímž krásně navážeme na předchozí bod.

a) Sociální služba plánuje společně s klientem průběh poskytování sociální služby a musí brát ohled na osobní cíle a možnosti klienta.

b) Každá sociální služba si svůj individuální plán a pravidla zařídí dle svého druhu sociální služby. Vše musí být písemně sepsáno a sociální služba je povinna se tím řídit.

c) Poskytovatel dané služby společně s klientem průběžně hodnotí, zda jsou nebo nejsou naplňovány jeho osobní cíle v daném zařízení.

d) Pro každého klienta je určen zaměstnanec – neboli klíčový pracovník, který vyhodnocuje a upravuje individuální plán klienta.

e) Klíčový pracovník je povinen sdílet informace o průběhu individuálního plánu svého klienta se svým zaměstnavatelem.

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro fungování webové stránky a nelze je vypnout v systému.

Na používání této webové stránky se ukládají 3 cookies. Tyto soubory cookies jsou nezbytné a potřebné, proto je nelze vypnout.

Odmítnout vše
Přijměte všechny služby